duminică, 18 mai 2014

T3 stie. Cartofi prajiti




           A doua saptamana cu acelasi senzor, mai exact, a noua zi. Glucometrul si Dex sunt de acord de dimineata. 
           Noaptea a mers bine, fara extreme. Inca o data ma minunez de faptul ca imi scad de fapt glicemiile dupa ora 4 dimineata. Si eu care credeam ca trebuie marita doza de Lantus, dar de fapt cresteau glicemiile in prima jumatate de ora dupa trezire....cu 30mg/dl.





                Ceva ce nu vrei sa vezi pe Dex, sageata verticala in jos. Nu vreau sa vad cum e cu doua sageti in jos...Am uitat sa iau gustarea de la o ora dupa injectii. Mi-am impartit de la o vreme micul, minusculul dejun in doua portii. 30 CH  cu injectiile si 20 CH dupa o ora, la cerere, dupa cum zic glicemiile. Dupa cateva minute, ups:



       Hai sa verific si cu glucometrul. Am auzit ca ramane in urma Dexul la momente din astea, dar:






               Eu zic ca e bine. Pentru ca era in continuare sub 70 am testat din nou dupa cateva minute, luasem glucoza, si era 75 pe glucometru si 60 si pe Dex in scadere inca. Deci pana la urma a ramas in urma Dex. Dar a fost totusi rezonabil. In concluzie, trebuie gandit si observat. Am glicemia mica cutare, imi trebuie atata glucoza, daca e sageata simpla sau atata daca e dubla. 



            Al doilea lucru interesant pe ziua de azi a fost ca sotul meu , (diabetic T3 , adica purtator drag de grija) si-a impus parerea daca sa fac insulina sau nu...si am zis hai sa fac cum zici , sa vedem ce iese. Rationamentul lui a fost ca am avut deja hipo dimineata, adica mi-a crescut azi sensibilitatea la insulina si pentru ca urmam sa dam o tura de parc, mers, sa nu mai fac insulina pentru inghetata de 100g mancata. Mentionez ca am mai facut o hipoglicemie  pe la 11: 30, am luat 10CH si un ditamai fursec mai incolo. Mi se parea prea mult sa mai fie si o inghetata fara insulina, aceasta dupa trei sferturi de ora. Si iata cum am ajuns acasa pe la ora 14:




                   I-am dat nota 10 sotului meu. Dupa amiaza a decurs bine si am reusit sa mancam pe la ora 16 cand au fost gata cartofii noi prajiti cu ochiuri si salata de ceapa verde. Am mancat 180 g cartofi si doua ochiuri. Nu am facut injectie pentru ca stiu cat de greu se digera acest amestec. M-am culcat cu ideea de a face injectie dupa doua ore. Zis si facut 1,5 u insulina, desi trebuia mai mult, insa pentru ca dormeam nu am vrut sa risc. Am fost asa de obosita incat m-am ridicat pe la ora 18 doar ca sa fac insulina. Si m-am trezit pe la 21:30 cu glicemia 120 parca. Am calibrat si era 140 de fapt. Se vede o lacuna in grafic:



       A mers bine cu cartofii, mergeau 2 u de insulina, am avut varf de 149 dupa, dar e rezonabil fata de alte situatii cu cartofi prajiti. I-am calculat 10 CH/35 CH, cu insulina aferenta la 2 ore distanta. Asta cu 180 g de cartofi. Lucrurile se schimba daca sunt msi multi cartofi sau mai putine ochiuri sau mai multa salata etc.Mai verific si cu alte ocazii.
        La trezire, ce sa mai mananci asa tarziu...Am mancat cateva capsune si niste supa de rata si cateva bucatele de avocado de la copil. Am facut 1,5 u de insulina inainte. Supa avea pastarnac si morcov.
        Acum e 0:40 si glicemia e 116 stabil. E bine cu Dex. In a doua saptamana mi se pare totusi nu la fel de exact ca in prima, dar e inca bine. 
        Degetele mele sunt extrem de incantate ca vor scapa de bataturile provocate de testarile dese. Sper sa imi pot permite consumabilele, senzorii, pentru Dex. Si transmiterul...
         Se pare ca Lantusul meu vrea sa ramana de 11 u, dar nu e nimic sigur. Luna trecuta am avut 1-2 zile cu 9 u...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu