luni, 14 octombrie 2013

Puncte slabe

           De doua zile am trimis diabetul in vacanta dar s-a razbunat pe mine  cu  unele glicemii proaste. Nu am respectat  mai nimic din ce tine de diabet, nici ore, nici calcule pana si Lantusul l-am scazut cu o unitate, la 9u, si s-a cunoscut...Bine ca nu am mancat totusi copios, rau ca am ciugulit si nu am mancat sanatos.(chec si irasi chec). Se pare totusi ca au foast si unele glicemii bune. Nu mai stiu exact ce am mancat si nici nu prea am cantarit.
       13 octombrie  
7am     58 de aici mi-a venit ideea sa scad Lantusul la 9u. Zis si facut
14:00     166
14:50      139
18:04      179
20:00       288
21:48      153
23:18      125
0:26        143  corectie 05u
1:27       135

14 octombrie 9u Lantus

 8:59       95
10:24    145
12:18       99
13:12        129
15:17      131
17:28       184
18:33       168
19:54       140  2 cani lapte si niste struguri
21:15      239 corectie 1u
22:11       132
 media pe 7 zile 127, pe 14 zile 133, pe 30 zile 141.
  Vreau sa evaluez un pic situatia...Punctele mele slabe in gestionarea glicemiilor, implicit a diabetului:

  • ciugulitul, adica furatul sau mai bine zis taiatul crengii de sub mine....nu ma pot abtine sa nu mananc ceva atunci cand imi vine pofta, nevoie sau cum se mai numeste. Mai ales cand sunt stresata sau cand mi-e pofta.
  • nu beau suficienta apa, sunt mai tot timpul deshidratata. Ma mai salveaza fructele , ciorbele si laptele. Cand a avut bebelusul pusee de crestere si manca la san toata noaptea eram ca o stafida dimineata, pana si creierul mi-l simteam uscat. Rinichii nu mai zic...
  • nu am mancat in ultima vreme macar doua salate pe luna, daramite una pe zi...
  • stresul, cand este, este. Astept sa treaca si se rezolva glicemiile. Cat timp sunt foarte stresata corectiile sunt frectie la picior de lemn, cel putin asa par....frustrant....
  • uneori rotunjesc cantitatile...din ochi si glicemiile in consecinta, de parca e asa greu de cantarit
  • de cand cu sarcina si alaptarea exercitiul fizic a devenit istoria antica...ia sa ma imprietenesc din nou cu stepperul, putin cate putin
  • imi ratacesc in continuu demipen-ul de Novorapid, bine ca are portocaliu strident si se arata la vedere usor. E aproape amuzant(oare o fac intentionat?) Cu Lantusul e greu, cand il pierd e greu de gasit, gri sters, se piteste bine. De cele mai multe ori e bine pus
  • imi pierd in continuu glucometrul, mai bine zis portofelul cu glucometrul, care fiind negru, ia-l de unde nu-i, mai ales ca il iau tot timpul dupa mine prin casa si atunci cand am hipo sau hiperglicemie nu mai stiu exact ce fac, il gasesc te miri unde
  • nu prea ies afara
  • imi este frica de hipoglicemii afara cand sunt singura pe strada
  • uneori testez fara o logica anume, uneori...
  • imi plac dulciurile si ...mananc. Incerc sa le fac in casa in ultimul timp.
  • mi-e rusine uneori sa injectez in public si fac hiperglicemie daca mananc cate ceva afara
  • uneori obosesc sa stau cu atentia pe diabet si imi iau liber
  • am neglijat cateva luni diabetul, dupa ce am nascut si bebe s-a ingrasat de la laptele meu dulce, care ii si placea de altfel mai mult la hiperglicemii
  • uneori consum prea multe grasimi
  • am inceput sa pierd noptile, la diabet conteaza odihna de noapte. Oricum dorm iepureste cu grija lui bebe
  • nu respect totdeauna orele de masa si ora Lantusului
  • nu am un plan de mese si asfel nu respect adeseori proportiile dintre tipurile de carbohidrati. Rezulta hipo si hiper dupa caz. Poate e bine si asa, mananc ce este si ma adaptez la situatie. Problema principala sunt totusi hiperglicemiile de la 1 ora dupa masa care dau complicatii vasculare in timp...De cand cu blogul nu prea le-am mai avut :)
  • imi este lene sa notez glicemiile, ce mananc, ce observ. De aceea am inceput blogul Jurnal de diabet ca sa fac si acest lucru. Nu garantez ca ma si tin de asta...
  • nu ma dau cu crema pe picioare cat ar trebui:) Nu ma mai pot da jos din pat dupa aceea si vreau degete curate pentru testul de noapte. Ziua nu ma dau ca ma ocup cu bebe.
  • mai mananc uneori mancaruri nesanatoase gen salam, cipsuri, ciocolata , conserve, etc 
  • nu tin cont de combinarea corecta a alimentelor
  • nu consum (suficiente) fibre
  • nu am mancat in ultimul timp legume crude iar leguminoase nu am avut voie
  • pastrez testele folosite in portofelul de la glucometru, pana cand explodeaza toate peste tot
  • prefer sa intep degetele de la mana dreapta si au facut bataturi
  • am tabacit si peticele de pe abdomen a cate 3/3 cm fiecare pentru ca nu vreau sa ma mut in alte zone de injectare care au absorbtie mai lenta (stiu...nu e bine, nici insulina nu se mai absoarbe asa bine) incerc sa o iau mai in lateral dar ric sa injectez in muschi. Si acele se tocesc repede si nu sunt destule...
  • nu suport sa injectez insulina in picior
  • nu fac cate stiu ca sunt bune la diabet
  • nu fac cat pot 

Oare cum ar fi glicemiile daca as indrepta punctele slabe? (mai putin ciugulitul, redus la minim:)  )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu