duminică, 6 octombrie 2013

6 octombrie-Iarasi sarmale...

         Astazi a fost o zi cu glicemii proaste.
        Dimineata a fost binisor. 78 la sculare, 180 dupa masa si 100 la pranz. Am mancat  fructe,sarmale iar, tot din acelea si lapte dulce.Am facut 3u de NovoRapid pentru 80CH in ideea de a face inca 2 u mai tarziu, la 16:30 pentru a ataca hiperglicemia preconizata sa fie la ora 18. Am adormit insa pana la 18 cand glicemia era deja 208. Binenteles ca am corectat-o, 2,5u. 
         La 19:00 era 328 pentru ca am mancat ce a ramas de la bebe, ce a fost in capul meu...De cand alaptez am treaba asta ca nu ma pot abtine.
         La 20:13    254.Am mancat iar sarmale. Nu am facut injectie, am lasat corecti sa lucreze, intentionand sa o fac peste o ora cand urma sa beau si laptele.
          La 20:50    193 Nu mai stiu cat, parca 2,5u insulina si 300ml lapte.(si pentru sarmale am injectat) si stiu ca mai am de lucru.
         La 22:00    249, la 22:50 196.
         La 00:23  178 fac corectie? dar cat... mai stau pana la 1am sa vad daca mai creste si o atac ca ieri.
        Si acum... ce e cu sarmalele astea. E o reteta de la o matusa, cu suc de rosii in compozitie, carne de vita si porc, 10% orez, ceapa destula si invelite in varza dulce ca nu am avut murata si fierte in bors, si vin la sfarsit. Sunt bune foarte, dar nu la glicemii clar. Nu neaparat prin ele insele cat prin faptul ca nu le stiu numarul de carbohidrati si pentru ca au un buuum la 5 ore dupa masa.
         Le-am mancat si azi ca sunt gustoase dar mai ales ca asta era toata mancarea in afara de lapte si niste fructe.Ar fi ideal un plan de mese cu meniu variat bla bla , dar e mai greu financiar. Nu mananc prost, am ce , dar nu foarte variat. Fac un fel de mancare si apoi investesc in altul...Macar ar trebui sa vad ce merge bine la glicemii...
          De obicei ma descurc mai greu la glicemii cu carnea pentru aceste bumuri hiperglicemice de la 4-6 ore de la masa. Singurele solutii mai rezonabile pe care le-am gasit sunt1- sa mananc carnea cu CH putini ,10-20, ca macar sa nu fie bumul mare si sa-l anticipez cu o corectie. Dar trebuie sa stiu sigur cand e bumul si sa scad 80 de minute pentru a sti cand injectez insulina. 
          2- Sau sa mananc carnea fara CH , printre mese in portii mici. Varianta a doua a mers multumitor si pentru aceasta folosesc niste chiftelute  mai dietetice. 
        0:48    212 corectie 1,5 u.
***
        3:32am    127 il las asa
       9:48         79 ,am dormit pe saturate, dupa atatea nopti prost dormite.
        

5 comentarii:

  1. buna Betica, urmaresc blogul tau de cateva zile..mi se pare foarte interesant..as vrea sa stiu cu cati ch calculezi tu clatitele..?? multumesc.!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Ramona! In principiu le pun cu 35CH/100g (reteta doar faina si apa minerala cat e nevoie, ulei in compozitie, vreo doua linguri sau depinde de cantitatea acesteia,, fac o proba).Cantarite fierbinti, ca sa nu se evapore apa. Le prajesc pe teflon fara ulei, uleiul complica lucrurile, se digera mai lent si e posibil sa avem hipoglicemie dupa masa si hiperglicemie mai tarziu, mai ales daca si umplutura e cu branza) si mai corectez ce nu iese bine. Fara umplutura, aceasta o calculez separat, Nu am mancat insa asa des ca sa fiu sigura. Mi-ai dat o idee...revin sa povestesc:)

      Ștergere
    2. Draga Ramona , te invit cu drag si pe celalalt blog al meu, Diabet-fara complicatii. Glicemii bune!

      Ștergere
  2. Betica curiozitatea mes este..dsca toate chestiile astea cu lipidele si proteinele care complica glicemiile..le sti de la diabetologul tau sau te.ai documentat din carti..net..etc..?? eu sunt diabetica de 9 ani, de la varsta de 14 ani..iar toaate chestiile cu grasimile le.am invatat in germania la un curs pentru diabet tip 1.am primit foarte multe pliante si brosuri pe care de la.medicul meu din tara nu le.am primit..de fiecare data cand aveam vreo nelamurire imi explica fugitiv pentru ca trebuia sa intre urmatorul pacient.:( sunt foarte mute intrebari ..si nelamuriri inca ..iar testele pe care le primim nu imi sunt suficiente sa experimentez :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Informatiile despre diabet le am, pe cele de baza, medicale din cartea Dr Rodica Perciun -Diabetul zaharat, ghid practic si de pe net iar concret din multe teste si observatii a tot ce misca in materie de diabet cu propria persoana , plus mici experimente pe mine drept cobai. La teste ma ajuta mama, draga de ea, cat se mai poate. Am realizat ca fara teste nu pot sa controlez bine lucrurile si nici nu pot sa cunosc cum reactionez la diversii parametri hipo-hiperglicemici. Eu fac 3 ani de diabet in ianuarie. De la spital ,cand am fost descoperita, am plecat fara prea multe instructiuni de folosire a diabetului. De aceea si vreau sa scriu pe blog, pentru ca este macar o experienta de viata si poate ajuta la ceva si altora. Poate mai invat si eu de la altii. Pe celalalt blog am o postare cu calculul carbohidratilor. Cred ca este amuzant cand un pacient scrie chestii din astea medicale, dar ce sa faci e vorba de propria sanatate...Imi imaginez cum e sa citeasca un medic pe blogul meu.Ii apreciez pe medici, dar conteaza si efortul de zi cu zi al nostru , in care ne cunoastem boala, care se manifesta unic la fiecare dintre noi, nu pe banda cum este la spital..

      Ștergere