miercuri, 27 noiembrie 2013

Paradox sau nu? Lantus la ora 11am. Slanina

                   Paradox sau nu?
              Dimineata stresata teribil de niste telefoane si copil strigand pentru ca ii ies doua masele odata- glicemii bune spre pranz.
            Mancat astazi vreo 8 bomboane de pom, nu toate deodata, decat vreo 4, glicemii foarte bune dupa.
           Lantusul l-am facut intentionat la ora 11am pentru ca vreau sa vad daca pot avea astfel glicemie mai buna dimineata, studiu esuat pentru ca am acum o glicemie 225 care a necesitat corectie.
           Astazi am mancat cate o bucatica de slanina la toate mesele pentru ca la venirea frigului simt nevoia sa mananc asa ceva. Pentru ca alaptez inca si am dibet nu tin Postul Craciunului. De cate ori renunt fie si la carne ma simt foarte rau.
           Slanina pare sa aiba un impact foarte interesant asupra indicelui glicemic al mesei , scazandu-l simtitor in functie de cantitatea in care e consumata si momentul ales, la inceput, mijloc sau finalul mesei. Pe de alta parte da un delay in digestia CH mai mult sau mai putin folositor sau chiar pagubitor de glicemii bune.
         ATENTIE! Slanina consumata la inceputul mesei, mai ales daca e mai mult de 20- 30g creste riscul de hipoglicemii foarte grave, pentru ca impiedica mult timp absorbtia normala a glucidelor. In caz de hipoglicemie nu intra usor dulcele si trebuie luata o cantitate mai mare de zahar, ceea ce va duce la o hiperglicemie mai urata dupa aceea.
         Cand vreau sa mananc slanina o consum dupa ce mi-am mancat crbohidrtii mesei respective si mai opresc vreo 20 g paine pe care o mananc cu o felie de slanina cam de 30g.
         Cred ca slanina ar merge bine dimineata, la micul dejun, dar tot asa putina. Dar dupa ch mancati intai. Apoi slaninuta cu putina paine. Doar daca stiu ca nu voi avea hipo in curand... Aceasta pentru ca dimineata am o rezistenta urata la insulina astfel ca dupa masa am de regula glicemii peste 200, in schimb dupa 12 imi scad brusc glicemiile, intra si Lantusul, si atunci imi prinde bine sa vina din urma si slanina cu paine digerata intre timp. 
  8:34          117   5u Novorapid
10:45          164   Lantus 10u
11:54           124
13:00           106
13:49           111
14:06           126  Ma duc la cumparaturi iau si bomboane de pom mananc doua pe drum
15:19           156   4u Novo
                               2 bomboane de pom   
                                40 CH lapte     2 cani- 600ml
                              paine alba  40g-20CH  cu slanina
15:48           164
17:39          129
19:54          137
21:06          108    4u Novo, nu mai reusesc sa mananc devreme
                         lapte  20CH   300ml
                          50 CH paine 100g cu putina smantana
                         si la sfarsit slanina cu 20 CH din cei 50                                                                        
22:28           128
22:42           125
23:45           73
0:00               64 iau dulce,  cam mult se pare, vine iata si slanina cu paine din urma
2:16              225

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu