duminică, 3 noiembrie 2013

Ma apuc din nou de diabet

              Am avut o scurta-dar lunga perioada de dezinteres fata de diabetul teoretic si practic. De azi sper sa ma apuc iarasi de diabet pentru ca glicemiile au reflectat starea mea.
              Partea buna este ca m-am odihnit foarte mult in acest rastimp, partea proasta este ca de fapt ma simt obosita datorita glicemiilor si datorita dezorganizarii meselor: ore, structura, aiurea de tot. In consecinta nu prea am mai scris nici pe blogurile mele pentru ca faceam acest lucru noaptea dupa ce adormea copilasul meu de 1 an. Pentru ca nu mai reusea sa adoarma cu lampa de veghe, am organizat un intuneric aproape total in care am adormit tun pana dimineata, din pacate si cu glicemii scapate de sub control.(datorita si aceasta orei tarzii la care mi-am luat masa de seara, 21...)
             La un moment dat vorbeam ca doream sa fac iarasi un experiment cu efectul perelor asupra glicemiilor mele. Ei bine, am mancat o vreme pere, cel putin doua pe zi, cam 300g zilnic si nu eram sigura daca e vina lor ca am glicemii minunate. De un timp nu am mai mancat deloc pere si glicemiile nu au fost bune, dar au fost si diversi factori hiperglicemianti:stres, dezorganizare ore somn si masa etc. asa ca nu pot trage concluzii ...
           Voi mai amana vreo doua zile consumul de pere pentru ca a fost reducere in hipermarket la fructe tropicale, asa ca m-am dotat cu cateva kaki, mango, avocado,  3 smochine. Kaki a mers bine, este si el un fruct interesant. A se cauta pe net :)
          As mai vrea sa experimentez pe eu-cobai efectul consumului de 400 ml de apa pe stomacul gol dimineata. Mi s-a parut ca insulina circula mai bine dupa:)
          As vrea sa alcatuiesc odata un plan de mese, astfel ca alimentatia mea sa fie variata si sanatoasa si cu ingrediente sanatoase. Cu indice glicemic potrivit momentului zilei. Am aici o mare piedica, mi s-a stricat frigiderul de o saptamana si nu stiu pe cine sa chem, nefiind nici multi bani in perioada asta. Mi-e teama sa nu imi ceara careva vreo 300lei...In Bucuresti e problema, stiti pe cineva de incredere? Sau daca e scump macar sa fie buna treaba . E vorba de o combina Arctic cu frigider sus si congelator jos care bazaie non-stop dar nu mai raceste deloc.
           Insulina sta pe fereastra bucatariei afara, dar nu e totusi temperatura necesara, mai rece oricum decat in frigider. Trebuie sa rezolv problema pana nu  scade sub 2 grade C.
           A fost o perioada cu un cumul mare de probleme nerezolvate si cu bebe care striga din orice, cred ca ii iese o masea de data asta. Sper sa fie vina dintilor si nu o proasta educatie primita:) Vom vedea cand vor fi toti dintii in gura...
          Astazi am inventat o salata, care probail ca exista deja:
         Morcov si telina rasa fin pe razatoare, cam 300g morcov, 150g telina. Ulei de care vreti, putina sare. Si 100g cascaval taiat cubulete de 1cm2. Mie, care nu reusesc sa mananc morcovii cruzi, mi s-a parut delicios amestecul. Aroma de telina a reusit sa o acopere pe cea de mrcov care mie imi produce greata puternica. Asa ca sunt fericita ca am gasit o metoda de a consuma morcovi cruzi.
           E bine sa consumam salata zilnic. Ce salate ar putea fi la noi in perioada asta a anului, de sezon nu aduse? Radacinoase rase sau salata de varza cred. Poate si ceva ardei cui ii plac, mie nu.
           Imi pare rau ca nu am o relatie mai buna cu legumele si cred ca eroarea vine din copilarie. Gusturile se formeaza. Din fericire se pare ca nu e pre tarziu nici acum, cu putina rabdare si combinatii iscusite care sa pacaleasca mofturile.
           Salatele au avantaje multe si prea putine dezavantaje, unul dinte ele fiind acela ca uneori necesita o dantura buna.
           Aduc un aport minunat de fibre, mai ales in cazul consumului de carne usurand digestia acesteia.Contin minerale si apa de care organismul diabeticului are atata nevoie si substante dintre care unele sunt si hipoglicemiante precum beta carotenul, vanadiul.
         Si nu in ultimul rand dau o sanatoasa senzatie de satietate, (fara a aduce si  un aport deglucide multe) fapt care reduce pana la zero obiceiul nesanatos de a ciuguli printre mese.
        La mai multe salate !
          
          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu